Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
REC1713106   Gestió dels trastorns greus de conducta
2023-2024   Curs telemàtic (en línia asíncron). Educació Primària
  
   1/7/2024 - 24/7/2024 (30 hores) de h a h
   VT Curs a distància
   _ (A distància) 
  
Format   En línia
Sincronicitat    Asíncron
Organització   Associació Aprenonline
  
  
  
Tipus activitat   3OAO Gestió dels trastorns greus de conducta
  
Inscripció   01/09/2023 - 01/07/2024
  
Cost matrícula (Euros)   55
  
Descripció i   Metodologia:   Una de les situacions més preocupants per a pares i educadors és veure com els seus fills i alumnes
presenten dificultats a l'hora d'acceptar normes o duen a terme comportaments problemàtics que poden
variar en forma i intensitat, però que, sovint, interfereixen en la qualitat de vida del menor i dels qui
conviuen o treballen amb ells, ja que dificulten el seu rendiment acadèmic i afecten la vida quotidiana
dins de la família.
El curs de Gestió dels Trastorns Greus de Conducta en línia que presentem, està enfocat principalment
a l'etapa d’Educació Primària, i pretén donar a conèixer aquests trastorns tan comuns, saber
identificar-los i tractar de millorar aquesta conducta del nostre alumnat. Tot allò es desenvoluparà amb
lectures i activitats reals i pràctiques que ens apropen a la realitat que es viu en les aules.
La formació és a distància i asincrònica.
Metodologia: Dins de la plataforma a Moodle, hi ha una part teòrica, ja sigui en text, vídeos, enllaços,
imatges... que el participant haurà de llegir, mirar, escoltar... Tot seguit hi ha una sèrie d’activitats, on el
participant contestarà segons el que se li demani, pot ser una reflexió, una pràctica, una imatge, un
filmet...
Trobareu més informació a: https://aprenonline.org/cursos/171-gestio-dels-trastorns-greus-de-conducta/
El preu de la matrícula és de 54,00 €
  
Objectius   Objectiu principal:
Conèixer els principals trastorns greus de conducta i saber acompanyar i guiar en l'etapa d’Educació
Primària.
Objectius específics
Conèixer les característiques i les necessitats específiques d'aquest alumnat.
Eines, mètodes i estratègies per al professorat per treballar amb aquest alumnat.
Aprendre a gestionar aquests trastorns greus de la conducta en un àmbit escolar i extraescolar.
  
Continguts   Tema 1: Marc conceptual.
Trastorns Greus de Conducta emmarcats en N.E.A.E.
Classificació dels principals trastorns de conducta.
Escala de la conducta agressiva.
Tema 2: El conflicte.
Elements del conflicte.
Resposta educativa i estratègies.
Estils de resposta al conflicte.

Tema 3: Identificació del Trastorn Greu de Conducta.
Signes d’alerta.
Detecció.
Proves diagnòstiques.

Tema 4: Actuació educativa.
Mesures en l'àmbit de centre.
Mesures en l'àmbit d'aula.
Mesures a escala individual:
- Tècnica del desarmament.

Tema 5: Paper de la família.

Estructura i estils de criança familiars.
Pautes per a la família.
  
Formador/a   Blanca Gil Benages.
  
Avaluació   En el primer tema es treballen aspectes fonamentals del tema del curs. El participant respondrà
preguntes que faran referència al temari (en format de qüestionari o a través de preguntes obertes).
En el segon tema s’introdueix el conflicte. En aquest cas, el participant haurà de pensar en alguna
situació personal (o inventada) que vulgui treballar. De manera pràctica, haurà d’aplicar els
coneixements adquirits en aquest apartat.
En el tercer tema es treballa la identificació del trastorn. En aquest apartat, el participant haurà de
respondre preguntes que faran referència al temari presentat en aquest segon tema.
En el quart tema, el participant coneixerà eines d’atenció educativa enfront del trastorn. A través de casos
pràctics haurà d’especificar quina seria la seva actuació en cada cas.
Finalment, al tema 5, el participant coneixerà aspectes que també condicionen aquest trastorn, com és la
família. Haurà de presentar una activitat diferent de les proposades.
La formadora valorarà la qualitat de les respostes de totes les activitats, així com si compleixen els
requisits que es demanen. Si cal, suggerirà millores o animarà a reformular les respostes.
En cap cas hi haurà una qualificació quantitativa.

Els participants en tot moment tenen la possibilitat de manifestar amb la seva formadora la satisfacció del que van aprenent, a més a més, a final de curs hi ha una enquesta on manifesten la seva opinió sobre el curs.

  
Requisits de  certificació   Per obtenir la certificació d'aquest curs és necessari: haver presentat el 100% de les activitats proposades amb un nivell satisfactori i haver contestat l'enquesta de valoració final.
  
E-mail   info@aprenonline.org
  
  


Activitat reconeguda en resolució de data 14/06/2023 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).